Despre Făcut în Sălaj

”Făcut în Sălaj” este un concept generat de o necesitate: inexistența unei piețe care să valorifice produsele locale ale fermierilor sălăjeni ale meșterilor populari, artizani și mici producători. Pornind de la acest considerent, se vede necesitatea unui magazin de produse ”făcute în Sălaj”, pentru care există și furnizori, dar și doritori de a cumpăra produse „de la țară” sau „ca la mama acasă”.

”Făcut în Sălaj” este un magazin dedicat comercializării produselor locale, axat în principal pe:

  • produse alimentare (produse alimentare certificate tradițional, produse locale din porc, carne de porc, găină, vită, oaie din ferme locale, brânzeturi și lactate, produse de panificație, gemuri, compoturi, păstrăv, fructe și legume uscate, legume și fructe proaspete – toate provenite de la ferme locale și de la procesatori locali);
  • produse cosmetice din plante naturale: săpunuri, șampoane, geluri de duș, uleiuri de corp, creme, gomajuri etc. din lavandă, busuioc, miere, urzică, nuc, castan etc) (aici au crescut ca număr și suprafețe culturile de lavandă și se procesează într-o mulțime de produse);
  • sucuri și siropuri naturale din fructe (măr, pere, prune, coacăze, cătină, mure etc.);
  • produse apicole – Sălajul este cel mai mare producător de miere din țară;
  • alcool – pălinca de Zalău (care este un brand național), pălinca de Bădăcin (care este un brand în creștere), șampania Silvania de Șimleu, vinurile de la Camăr și Carastelec, cidru de la Zimbor etc.;
  • ceramică de Zalău – cândva celebră în Europa, acum există un singur meșter olar, Csibi Csaba din Borla, care duce meșteșugul mai departe;
  • alte produse artizanale ale meșterilor locali: împletituri de nuiele de la artizanii din Var, clopuri de paie din Poptelec, produse handmade ornamentale etc.

Aceste produse locale, care acum se găsesc disparat și ocazional, noi le aducem în același loc și le oferim clienților. Produsele comercializate sunt atent selecționate pentru a respecta standarde de calitate, care să satisfacă cerința de aspect, gust, igienă, calitate, mulate pe gustul de acasă, specific locului. Prin preluarea componentei de comercializare a producției locale, magazinul ajută producătorii locali să-și valorifice producția mai rapid, la un preț mai bun și le permite să se focuseze pe componenta de producție și procesare mai calitativă. Desigur, vorbind de produse locale calitativ superioare celor industriale, există și diferențe de preț. Însă în cazul produselor locale provenite în mare parte din culturi certificate bio sau eco și prețul este o garanție a calității. Segmentul țintă pentru clientela magazinului este familia, respectiv mămicile care își doresc hrană sănătoasă pentru copii. Adiacent, atingem și segmentul pieței de cadouri care explodează în preajma sărbătorilor religioase, prin oferirea de produse locale adaptate acestora. Și, nu în ultimul rând, țintim hotelurile și restaurantele care pot deveni clienți pe componenta gastronomică locală.

inapoi sus la site
0
%d blogeri au apreciat: